مقالات

فروش اینترنتی تهدید یا فرصت؟!

نیاز انسان را مجبور به تغییر می کند…
دراین عصر ارتباطات، یک بیماری خیلی از ما را مجبور به تغییر سبک زندگی کرد؛شاید تصور این که پدران و مادران یا حتی پدربزرگ ها و مادر بزرگ های ما تماس تصویری داشته باشند،بتوانند با هم چت کنند و با تلگرام و اینستا ارتباط برقرار کنند،کمی دور از ذهن بود و نیازی هم احساس نمی شد؛بالطبع خیلی از آنها هم برای یادگیری، حتی انرژی و زمان نمی گذاشتند.
اما فاصله گذاری اجتماعی این نیاز را ایجاد کرد و باعث یادگیری مطالب و دانش مربوط به فضای مجازی، در بین افراد دهه سی و چهل شد؛کسانی که تا پیش از این وقت گذاشتن در دنیای مجازی را بیفایده و وقت تلف کردن می دانستند!!

دنیای تجارت هم قطعا بعد از کرونا دچار تحولات اساسی در کشور ما خواهد شد.

ضرورت این فاصله گذاری ،باعث شده خرید های اینترنتی بیشتری انجام بدهیم و کسب و کارها با ارسال های رایگان و دریافت وجه از طریق درگاه یا پس ازحمل،نوع جدیدی از تجارت را تجربه نمایند،که شاید اثرات مثبت این روش ؛برای مصرف کننده صرفه جویی در وقت و هزینه و برای فروشنده شامل تعدد مشتری بیشتر از قبل و افزایش محدوده فعالیت به وسعت شهرستان و استان و کشوربرای کسب و کار خود می باشد.
 همانطور که بیل گیتس  اعتقاد دارد : بسیارى از داد و ستدها به صورت «خودخدمتی» (سلف سرویس) دیجیتالى درخواهند آمد، واسطه ها یا به فعالیتهاى ارزش آفرین رو خواهند آورد و یا میدان را خالى خواهند کرد‏، واحد «خدمات مشتریان» پیشاهنگ فعالیتهاى ارزش افزا در هر کسب‌ و کار ى خواهد شد. بنابراین تیم (مدیریت) یک شرکت و یا سازمان تجارى باید خود را با اینترنت آشنا کرده (آموزش کسب و کار) و زمانى را صرف آماده ساختن دیدگاهى از دهه آینده و دگرگونی‌هاى رخ داده در کسب‌وکار کند و راههاى پیاده کردن چنین دیدگاهى را با گروه «فن‌آوری اطلاعات» شرکت در میان بگذارد.
چه خوب است که ما هم با تجربیاتی که کسب کردیم ,انرژی خود صرف مقابله با تکنولوژی نکنیم و آنرا در جهت منافع خود و اطرافیانمان به کنترل درآوریم و خودمان را با علم روز هماهنگ کنیم.
به امید روزهای پررونق همراه با سلامتی.

 

دلبند

الوکالا 2020

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *